mandag 24. april 2017

Fakenews !

Fake news er en framstilling av en nyhet som ikke har skjedd. De falske nyhetene blir som regel postet på nett og ikke på radio, tv eller i print. Grunnen for at falske nyheter har oppstått er fordi de skal forlede eller lure mottakeren. Fake news er ikke fakta feil eller slurv. Fake news er en bevist løgn




Vi har jobbet i en uke med å lage en fakenews artikkel og det er ikke bare bare å lage en fake nyheter. Folk skal jo tro på det. For at de som ser min nyhets artikkel skal tro på det har jeg satt inn VG logoen som er en troverdig kilde og satt inn hvem som har skrevet artikkelen og datoen i venstre hjørne av bildet. Jeg har også tatt en sak som er ganske relevant nå ettersom at det er mange som ser på den serien. Jeg har prøvd å herme etter VG sin hjemme side så mye som overhode mulig  Det som er ekte i nyheten min er at det har blitt mye hysteri rundt denne serien og kritikere mener at serien gjør mer skade enn nytte ettersom at det ikke handler om noe depresjon eller psykisk lidelser. Det som er falsk er at flere har tatt selvmord etter serien har kommet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar